elmélet – technika : II. fejezet

Szörf elmélet : a testhelyzet

Kezek
A kezeid jelentik az összekötő kapcsot közötted és a rigg között. A vitorla pozícióját finoman változtasd a szél iránya szerint. A nyugodt, kevés erőt igénylő tartáshoz próbáld úgy használn, a kezeid, mintha kampók lennének. A tenyered ne szoritsd össze, a csuklód legyen valamivel a bum vonala alatt. Ezzel eléred, hogy ne legyen tele a tenyered hólyaggal, másrészt az alkarod sem terheled meg annyira a szörf oktatás során.
A helyes kéztartás
A hátsó kézzel akkor a legkényelmesebb és leghatékonyabb a bum tartása, ha azt felülről fogod. Az első kéz esetében már nem ilyen egyértelmű ez a megállapítás: egyes szörfösök alulról, mások felülröl tartják a bumot. Ennek ellenére mi azt taácsoljuk. hogy a bumot kezdetben fölülről tartsd, mivel az alsó tartásnál hajlamos lehetsz a kezed behajlítására és így közelebb kerülsz a vitorlához, ami nem jó. Ha felülről fogod a bumot, a kezedet könnyebben nyújtva tudod tartani. Ha nagyon szélesen fogod a bumot, túl közel kerülsz a vitorlához és csökken a reagálókészséged erősebb befújások esetében. Az sem jó,ha túl közel vannak egymáshoz a kezeid, ugyanis irányváltás vagy hirtelen gyorsulás esetén igy ne-hezebben tudod a vitorlát tartani. Ideális a fogás akkor, ha a kezeid körülbelul vállszélességben vannak. A szél erejének és irányának függvényében fontos, hogy időnként változtass a fogásodon. Minél erősebb a szél, annál hátrébb kell a bumba kapaszkodni. Kerüld a merev, fix tartást. ha szükséges, mindkét kezedet mozgasd a bumon, hogy megtaláld az egyensúlyi pontot. A lényeg, hogy a lehető legkényelmesebben tudd behúzni a vitorlát és hátradőlni. A kényelmes, egyenes karral való tartás a feltétele annak, hosszabb időn keresztül is különösebb fáradtság nélkül szorfözhess. A kar enyhe behajlítása is hamar kifáraszthat. Ne tartsd a vitorlát, hanem próbálj maximálisan a technikára összpontosítani, így rengeteg energiát spórolsz meg.
A karoknál sokan tévesen úgy gondolják, hogy a vitorlát a karok behajlításával kell behúzni. Ennek a mozdulatnak azonban az a lényege, hogy közben a vitorlától távol maradj és azt ne a karjaid erejével, hanem a testsúlyoddal való terheléssel tartsd meg A hátradőlés mozdulatával, a vállad víz fölé tolásával tudod behúzní a vitorlát, A hátsó kezed enyhén behajolhat a
A tecnniKa elsajátítása
A HATSO KÉZZEL MINDIG FELÜLRŐL FOGD A BUMOT AZ ELSÓ KÉZZEL
TARTHATOD ALULRÓL ÉS FELÜLRŐL. IS
A legnagyobb munKát a tested bedöntésével és a vállaiddal végzed.
A csípő
A csípöd helyzete – gyakorlatilag a tested súlypontja – mindig meghatározza a testtartásod. A csípöd felemelésével eléred, hogy egy, testtartásod, és a vállaid a viz fölé mozdulnak Erősebb befújásnál a csípőd mozdul. A befújást a testsúlyod lejjebb helyezésével tudod ellensúlyozni.
A lábak
A lábaiddal told el a tested a deszkától. és nyújtsd ki őket a minél egyenesebb testtartás érdekében. Ha egyenesen állsz, a vitorla húzóereje hatékonyan transzformálódik a deszkára, ami így egyenesebben és gyorsabban fog haladni. Az elsó lábad nyújtsd ki annyira, amennyire csak tudod, de még ne legyen kényelmetlen a tartása. A hátsó lábadat hajlitsd be valamennyire, hogy kiegyenlitsd a vitorla állandóan változó húzóerejét és a deszka hullámokon való bukdácsolását.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Optionally add an image (JPEG only)